This site uses cookies in order to function as expected. By continuing, you are agreeing to our cookie policy.
Agree and close

Event Springtij Festival 2012

Na twee succesvolle edities in 2010 en 2011 ook dit jaar weer: Springtij, het Nationaal Forum Duurzaamheid. Van 27 t/m 30 september worden 350 deelnemers verwacht die met elkaar gaan discussiëren over de grote vraagstukken van deze tijd. Dit alles op het eiland Terschelling, met de natuur als decor en inspiratiebron.

Het overkoepelende thema van Springtij 2012 is: Veertig jaar Grenzen aan de Groei: op zoek naar nieuwe kansen en samenwerking. Er zijn plenaire sessies, verdiepingssessies, vrijplaatsen, activiteiten in de natuur en culturele activiteiten. De thema's van dit jaar zijn: 

  • The next Limits agenda. The state of the planet. 40 years Club of Rome and 40 years beyond. Framing.
  • Duurzame economie en de financiële sector. Impact Investing. Crowd funding. Green deals. De circulaire economie.
  • Energie en het klimaat. Energietransitie. De lessen van Duitsland. Het decentrale model. Hindernissen en kansen. Klimaatverandering. Tipping points.
  • Duurzaam ondernemen en innovatie. De triggers van de vernieuwing. The Blue Economy. Nieuwe businessmodellen.
  • Voeding, landbouw en ecosystemen. Verhogen van de landbouwproductie ten behoeve van voedselzekerheid. Dierlijke productie. Macht in de keten. Consumentenmacht. Natuur: herstel van het politieke dwaalspoor.
  • Leiderschap. De binnenkant van duurzaamheid. 
Springtij / EPIC New Leaders Program
Voorafgaand aan het programma wordt er een Springtij / EPIC New Leaders Program georganiseerd. EPIC staat voor: Entrepreneurs, Pathfinders, Innovators & Changemakers. Dit programma start op dinsdagavond 25 september en eindigt op donderdag voor het gewone Springtij-programma. Het New Leaders Program is er vooral voor jonge internationale leiders tussen de 25 en 40 jaar.

Download as iCalendar

Period [27/09/2012 - 30/09/2012]
Event location Terschelling Terschelling
Host Springtij-community, zie http://www.springtijfestival.nl/nl-nl/organisatie.aspx
See the agenda http://www.springtijfestival.nl/Portals/0/docs/voorlopig%20programma%20Springtij%202012.pdf
Event URL http://www.springtijfestival.nl/
Contact person
Email address: info@springtijfestival.nl
Phone: 020 - 578 76 21
Theme(s) Green and garden , Health , Ecosystems , Food , Others
Target group(s) Adults
Type Meeting (seminar / conference / symposium / festival) Meeting (seminar / conference / symposium / festival)

Springtij creëert een community van mensen die met elkaar de toekomst duurzamer willen maken: vertegenwoordigers uit onder andere de industrie, overheid, wetenschap, milieuorganisaties en financiële sector. Met elkaar delen we de laatste inzichten en initiatieven op het gebied van klimaat, biodiversiteit, energie, economie en leiderschap en wordt gesproken over de toekomst. Het Springtij Festival is een ‘gesamt’-kunstwerk, een bijzondere bijeenkomst die gaat over inhoud, natuur, kunst en de innerlijke mens. Ook de locatie is speciaal: het eiland Terschelling.

Doelgroep

Springtij richt zich op huidige leiders en personen die zich aangesproken voelen door het onderwerp, een verschil willen maken en willen bijdragen aan een duurzame samenleving. Deelname aan het Springtij Festival is niet gebonden aan leeftijd of aan een bepaalde achtergrond of sector. We verwachten voor Springtij Festival 2012 zo’n 350 deelnemers.

Het Springtij-team wordt gevormd door Hans Wiltink (zakelijk leider), Sandra Geisler (programmamanager), Hanneke Bramer, Esther Brinkman, Ariën Cupido, Jannemieke van Dieren, Piet Noordenbos, Eva Nijland en Mariska Weijer. Het Springtij-bestuur bestaat uit Michiel de Wilde (voorzitter), Fred Bos, Eric Jan Tuiniga en Hans van der Vlist.De gastheren zijn: Piet Noordenbos, voor de logistiek op het eiland, en Wouter van Dieren, die de uiteindelijke vormgeving van het festival verzorgt.

Kijk voor je je inschrijft even naar de tarieven op: http://www.springtijfestival.nl/Springtij2012/TarievenSpringtij2012.aspx.

Voor eventuele vragen over je registratie kun je contact opnemen met Parthen Meetingservices via registration@parthen.nl of +31 (0)20 572 73 15