This site uses cookies in order to function as expected. By continuing, you are agreeing to our cookie policy.
Agree and close

Event Congres CHANGE in Business - Bee Positive!

Op 12-12-12 van 09:30 - 21:30 uur vindt het eerste CHANGE in Business Event plaats in het Dialogues House in Amsterdam, een uiterst inspirerende omgeving. Zowel plenair als in co-creatie sessies zullen inspirerende CHANGERS hun ervaringen DELEN die typisch zijn voor waar CHANGE in Business voor staat. Juist om de deelnemers te inspireren om er de volgende dag zelf mee aan de slag te gaan. Hoe klein of groot die slag ook is. Alles telt! Je hoeft tenslotte niet groot te zijn om groots te zijn.

De komende weken gaan we het programma nog verder completeren. Je kunt nu al boeken.
Dit unieke programma gaat je slechts 275,- Euro kosten (excl BTW, incl parkeerkaart en eten/drinken). Leden van NCD, SMA, CBW Mitex en NIMA betalen 175,- Euro, excl BTW, incl. parkeerkaart en eten/drinken.

Download as iCalendar

Period 12/12/2012
Event location Dialogues House, Foppingadreef 22-26, Amsterdam Foppingadreef 22-26, Amsterdam
Host NCD
Contact person
Email address: inspiration@changeinbusiness.nl
Theme(s) Ecosystems , Others
Target group(s) Adults
Type Meeting (seminar / conference / symposium / festival) Meeting (seminar / conference / symposium / festival)

Wat mag je verwachten?
In de ochtend waan je je in Hydepark, waar je naar believen kunt luisteren aan de inspirerende verhalen en statements van CHANGERS. Praktijkmensen die hun ervaringen met je delen en je uitdagen die ervaringen te vertalen tot lessen voor jezelf. Je kunt van zeepkist naar zeepkist lopen. Elke CHANGER laat je in 4 keer 20 minuten zijn of haar passie voelen.

Dat geldt bijvoorbeeld voor Ron Steenkuijl, commercieel directeur bij Asito, die Het Nationaal Integratie Diner heeft neergezet en Asito voor 2020 wil omvormen tot een ‘ander’ bedrijf.
Maar ook voor Josje Feller, van Vrouw & Passie, die uit het niets een inspirerend blad wist neer te zetten en inmiddels een inspiratiebron is voor vele vrouwen (en stiekem een aantal mannen).
Maar dat geldt ook voor Jacqueline Zuidweg, zakenvrouw 2012, maar bovenal onderneemster, die een faillissement als een enorme kans ziet. Ondernemen doe je met vallen en opstaan en iedereen verdient een nieuwe kans.
Kansen ook voor Henk Koopmans, de voortrekker van de energie co-operaties, waarin burgers zelf het heft in handen nemen en de energiemaatschappijen hoofdpijn bezorgen.
Rob van der Zande realiseerde nieuwe zorgconcepten in de praktijk door vooral niet te blijven hangen in de standaardoplossingen van de zorg zelf. ‘Kruisbestuiving’ is wat hem betreft dringend noodzakelijk en een voorwaarde om succes te zijn en te blijven.
Joyce van Dijk ziet de consument steeds meer het heft in handen nemen en zij helpt ze daarbij. De consument als co-creator en creator, het moet niet gekker worden?
Andries van Daalen, Operations Director van Wehkamp, het online warenhuis. Hij weet als geen ander wat de weg terug omhoog is van noodlijdend catalogus bedrijf en stoffig merk naar toonaangevend on line warenhuis.
Richard Lamb, de man die de toekomst zelf lijkt te schrijven en de huidige crisis in al zijn facetten voorspelde. Daarom ook het ontstaan en het uitbouwen van CHANGE in Business zo belangrijk vindt, want alleen door te DOEN komen we uit deze crisis. Richard geeft aan hoe je in kunt spelen op een toekomst die minder maakbaar is als we zouden willen. Maar gelukkig pas CHANGE in Business prima bij de toekomst die hij ziet.
Michiel Drijber, de initiator van Iedereen Elke Dag Plezier/ Kernwaarde Plezier, vertelt waarom het verbinden op emotie het gaat winnen van het binden op basis van argumenten en ‘ownership’ de sleutel is van duurzame klantrelaties. Plezier is daarbij, wat hem betreft, de basis onder elk duurzaam maatschappelijk en zakelijk succes.
Emiel Nijenhuis legt de brug tussen generaties, die allemaal anders reageren op CHANGE en elkaar voor die CHANGE hard nodig zullen hebben.
En uiteraard Gina De Groote, die de bijzondere ‘CHANGE think positive’ DROOM met jullie gaat delen.

Tussendoor kun je genieten van opmerkelijke uitspraken van (o.a. 8-jarige) kinderen over thema’s als geld, management, leiderschap en veranderen. Adriaan Wagenaar (Grote Denkers Kleine Denkers) maakt zakendoen kinderlijk eenvoudig door samen met kinderen te kijken naar grote mensen problemen en daar van te leren. Miriam Bouwens (Afvallenjunior) hield, net als Adriaan, interviews met kinderen over CHANGE in Business thema’s.

Zomaar een paar van de 11 CHANGERS die je in de ochtend gaat ontmoeten. Elk met een verrassende en inspirerende bijdrage.

In de middag gaan we met elkaar DOEN. ELF thema’s waar we aan gaan werken in co-creatie, waarvan de resultaten aan het eind van de middag worden gepresenteerd. Thema’s die in de komende jaren onderscheidend zullen zijn voor het bewust en positief zaken doen, zoals andere business-modellen, waardecreatie, financieringsvormen, de rol van de consument en geloven in je dromen.
De dag heeft ook een warm podium voor de ongeëvenaarde, 88-jarige, Honorair Hoogleraar Paul de Blot, die wat gaat vertellen over Business Spiritualiteit en CHANGE in Business. Paul is als geen ander in staat de brug te maken tussen organisaties, mensen en veranderingen.
Een dag dus voor iedereen tussen 8 en 88 jaar, want alle generaties zijn vertegenwoordigd!

De hele dag staat de CHANGE Biechtstoel voor je ter beschikking. Waar je je persoonlijke belemmeringen kunt omzetten in kansen.
En kun je je persoonlijke visie op CHANGE in Business kwijt op de WALL of FLAME (een WALL of FAME is natuurlijk niet goed genoeg…).

Via deze pagina, en de ‘CHANGE Weekly’, kun je volgen welke CHANGERS verder aan het congres gaan deelnemen.

Aansluitend is er een GALA waar de CHANGE Award wordt uitgereikt aan een persoon of bedrijf dat zich onderscheid in het bewust en positief ‘anders’ zaken doen en die ‘change’ op een inspirerende wijze in de eigen omgeving heeft gerealiseerd. Niet schrikken, want er komt geen black tie aan te pas. GALA staat voor Gewoon Allemaal Lekker Anders, dus laat je verrassen.
Drie winnaars van bestaande Awards geven een korte pitch waarom hij of zij in aanmerking zou moeten komen voor de enige, echte CHANGE Award. Jury en publiek kiezen de winnaar.